Samozatrudnienie a kredyt hipoteczny

Nowością i zaskoczeniem nie będzie to, że jak duży kredyt uzyskamy zależy głównie od tego, ile warta jest dana nieruchomość oraz od naszej zdolności kredytowej. Analizując naszą sytuację banki skupiają się nie tylko na tym, jaka suma jest przelewana co miesiąc na nasze konto, ale także z jakiego źródła pochodzą.

Dla kogo kredyt hipoteczny?

Najbardziej atrakcyjni dla banku są osoby mogące pochwalić się umową podpisaną na czas nieokreślony. Według niego, klienci tacy odznaczają się ustabilizowaną sytuacją finansową, dzięki czemu nie będą mieli problemów ze spłaceniem rat. Nie oznacza to jednak, że ci, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą, zatrudnieni są na innych umowach lub zarabiają w inny sposób nie mogą ubiegać się o kredyt. Od takich osób bank wymaga spełnienia innych warunków koniecznych do tego, aby uwiarygodnić ich sytuację. Najczęściej jest to okres, od kiedy zarobki są otrzymane.

Kiedy zatrudnieni jesteśmy na podstawie umowy o pracę lub o dzieło, bank ma wobec nas gotowe wzory działań. Niewielkie wątpliwości i zawirowania pojawiają się wówczas, gdy kredytobiorca przychodzi z wnioskiem o kredyt, a dodatkowo prowadząc własną działalność. Czy jednak wątpliwości te są czymś uzasadnione? Samozatrudnieni także mogą ubiegać się o kredyty na różnorodne cele. Może to być zarówno budowa domu czy unowocześnienie firmy. Faktem jest, że bank wobec takich osób stosują inne wymogi, które koniecznie muszą być spełnione by uzyskać wsparcie finansowe.

Wymagania, które stawiają nam banki

Każda instytucja bankowa przy przyznawaniu kredytu kieruje się swoimi wewnętrznymi zasadami. Określają one między innymi w jakiej formie przedsiębiorstwo powinno się rozliczać oraz jaki okres czasu przychody powinny być pobierane z tego źródła. Niektóre tylko banki w tej kwestii są bardzo rygorystyczne. Większość jednak uznaje każdą formę prowadzonej działalności – od karty podatkowej książeczki przychodów, na ryczałcie i pełnej księgowości kończąc. Wymóg stanowić może tylko okres, w którym czerpiemy zyski z danego źródła.

Konieczne minimum – 3-miesięczny staż pracy

Większość banków wymaga 3-miesięcznego stażu pracy jako bezwzględnego minimum przy staraniu się o kredyt, gdy podpisaną mamy umowę o pracę. Jeśli zaś kontynuujemy działalność w tej samej branży, w której dotychczas pracowaliśmy, okres ten przedłuża się o kolejne trzy miesiące. Niektóre placówki bankowe okres ten wydłużają do roku, a dodatkowo mają bardzo rygorystyczne zasady.

Aż 2,5 roku!

Są także banki, które od przyszłego kredytobiorcy domagają się nawet 2,5 lat stażu w prowadzeniu własnej działalności, a jeszcze inne nawet 24-miesięcznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>